「於是彼得被囚在監裡,教會卻為他切切的禱告神。」

(聖經使徒行傳 12:5)


繼續閱讀…



詩歌:禱告良辰
試聽(一):請訪問YouTube
試聽(二):請訪問YouTube (粵語)
試聽(三):請訪問YouTube (陶喆版)
試聽(四):請訪問YouTube (英語)
歌  詞:William Walford
作  曲:William B. Bradbury

禱告良辰!禱告良辰!使我離開世事操心,
引我到父施恩座前,將我心願向主說明。
每逢痛苦憂愁之時,我靈在主前得安息,
試探羅網得以脫離,我惟靠此禱告良辰。

禱告良辰!禱告良辰!如有雙翼向主飛昇!
將我請求向主稟陳,主應我求主愛永恆!
主既願我常見主面,信靠祂的真理恩言,
我便卸去一切重擔,安靜等候禱告良辰。


粵語

禱告良辰!寧靜我心!拋開今天俗世苦困,
憑著信心憑藉主恩,將心事都向我主述陳。
求你助我不怕病困,能夠面對一切艱辛,
憑著愛心聯繫你心,喜得有這樣祈禱大能。
2X


陶喆版

禱告之時甘甜之時 使我離開煩惱之事
來到神的座前發表 所有意願所有需要

當我遇到重壓憂愁 我靈卻常得著自由
不陷惡者所有佈置 因為有祢禱告之時

禱告之時甘甜之時 如有只翼載我願辭
來祂寶座向祂求懇 祂是信實祂是全真

祂既命我尋求祂面 信祂話語靠祂恩典
我要將我重擔卸釋 在於祢前甘甜之時
在於祢前甘甜之時


Sweet Hour of Prayer

Sweet hour of prayer! sweet hour of prayer!
that calls me from a world of care,
and bids me at my Father's throne
make all my wants and wishes known.
In seasons of distress and grief,
my soul has often found relief,
and oft escaped the tempter's snare
by thy return, sweet hour of prayer!

Sweet hour of prayer! sweet hour of prayer!
thy wings shall my petition bear
to him whose truth and faithfulness
engage the waiting soul to bless.
And since he bids me seek his face,
believe his word, and trust his grace,
I'll cast on him my every care,
and wait for thee, sweet hour of prayer!

Sweet hour of prayer! sweet hour of prayer!
May I thy consolation share
Till from Mount Pisgah's lofty height
I view my home and take my flight.
In my immortal flesh I'll rise
To size the everlasting prize.
And shout while passing through the air,
"Farewell, farewell, sweet hour of prayer!"


* 親愛的朋友,上面的詩歌試聽純為推廣介紹。
* 如果你喜愛這首詩歌,請向各地基督教書房洽詢
* 圖片來源:感恩於10-25-2009
* 最近一次更新:10-31-2014

arrow
arrow
    全站熱搜

    感恩 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()